TOIMITUSEHDOT

Onko sinulla kysymyksiä palautuksesta, takuuasioista, toimituksesta tai tuotteiden ominaisuuksista?

Oletko tilaamassa yrityksenä tai yhteisönä?

» Ota yhteyttä asiakaspalveluumme: sähköposti sales@musamaailma.fi tai puhelin 09 720 6060 (ma-pe 8 - 16).



ASIAKAS

Musamaailman verkkokaupassa ostoksia tekevän henkilöasiakkaan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Alle 18-vuotias voi tehdä verkkokaupassa ostoksia vain huoltajan suostumuksella. Musamaailmalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

Asiakkaanamme voit halutessasi luoda tilauksen yhteydessä tai muulloin oman asiakastilin, jolta voit mm. seurata tilaustesi lähetyksiä sekä omaa tilaushistoriaasi. Huomaathan, että jos loit asiakastilin vasta tilauksen jälkeen, et voi nähdä tililläsi ennen tilin luomista tekemiäsi tilauksia.

Emme edellytä asiakastilin luomista tilauksen tekemiseksi. Jotta voimme käsitellä tilauksesi, sinun tulee asiakkaana luovuttaa käyttöömme seuraavat tiedot:

Nimi
Osoite
Puhelinnumero
Sähköpostiosoite
Henkilötunnus (Klarna-maksutapaa käyttäessäsi)

Tilauksen yhteydessä antamiasi henkilötietoja käsitellään henkilötietolain ja EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti (lisätietoja alempana).


HINNAT

Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron eli alv:n (yleisimmin 24%) ja koskevat kuluttajakauppaa. Muissa EU-maissa ostoksia tekeville lopulliset hinnat lasketaan kassalla kohdemaan alv:lla, osoitteen perusteella. Hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa, ellei toisin mainita. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta.

Musamaailma ei vastaa mahdollisista painovirheistä verkkokaupan hinnoissa. Musamaailma pidättää oikeuden tilauksen perumiseen "selvien hintavirheiden" kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Hintavirhe-tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys (esimerkiksi nollahintaiset tuotteet, desimaalivirheet hinnan ilmoittamisessa tai puuttuva arvonlisäveron osuus).


TAKUU

Kaikilla Musamaailman myymillä uusilla tuotteilla on yhden (1) vuoden takuu, poislukien Japanissa valmistetut ESP- ja Tokai-sähkökitarat ja -bassot, joilla on kolmen (3) vuoden takuu. Kuluvilla osilla, kuten potentiometreillä, vahvistimien putkilla ja kaiutinelementeillä on kahden (2) kuukauden käyttöönottotakuu. Takuu ei kata virheellisen tai varomattoman käytön aiheuttamia vikoja tai vahinkoja.

Kun toimitat laitteen meille takuuhuoltoon, muista aina liittää mukaan kopio ostokuitista, josta ilmenee laitteen/soittimen ostopäivä. Kaikista takuuhuolloista on sovittava aina etukäteen. Takuuasioissa ota yhteys asiakaspalveluumme.


PALAUTUS TAI TILAUKSEN PERUMINEN

Jos meiltä hankkimassasi tuotteessa on vika tai ongelma, tai muusta syystä haluat palauttaa tuotteen, ota ensimmäiseksi yhteys asiakaspalveluumme. Käsittelemme asian eteenpäin ja annamme ohjeita tapauskohtaisesti.

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tilaamasi tuotteen/tuotteet, palautus tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Hyvitämme tilauksen, kun tuote on saapunut takaisin meille ja olemme tarkistaneet sen. Mahdollisista palautuksista on aina sovittava etukäteen kanssamme. Asiakas vastaa tuotteen palautuskuluista.

Palautuksen voi tehdä Matkahuollon kautta. Saat palautuskoodin otettuasi yhteyttä asiakaspalveluumme palautukseen liittyen. Tuotteen voi myös palauttaa myymäläämme tai noutopisteellemme, kunhan on ensin yhteydessä asiakaspalveluumme asiaan liittyen.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa. Myös pakkauksessa tulleet mahdolliset ohjekirjat, muut oheismateriaalit ja tarvikkeet tulee palauttaa.

Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita, kuten puhallinsoittimia ja korvatulppia.

Huomioithan, että tuotepakkauksien avaamisessa tulee noudattaa varovaisuutta. Äänitteitä, ohjelmistoja ja muita sinetöityjä tuotteita ei voi palauttaa, jos mahdollinen sinetti ei ole ehjä tai tuotepakkaus on avattu.

Liitä tuotepalautuksen mukaan tilauksen numero sekä yhteystietosi. Palauttaessasi viallisen tuotteen liitä mukaan selvitys viasta.

Maksunpalautukset käsitellään alkuperäisen maksutavan mukaisesti.


PayPal-maksutavalla ostetun tuotteen palautus tai tilauksen peruutus

Paypal-maksutapaa käytettäessä, mahdollisen tuotepalautuksen tai kaupan peruuntumisen yhteydessä hyvitettävästä kauppasummasta vähennetään PayPalin veloittama palkkio 3,49 %.


Palautukset muista EU-maista ja Skandinaviasta

Palautukset muista EU-maista ja Skandinaviasta käsitellään GLS-kuljetuspalvelun kautta. Tilaamme GLS-noudon asiakkaan antamaan osoitteeseen. Asiakkaan vastuulla on luovuttaa meille oikeellinen osoite ja olla tavoitettavissa tuotteen noutoa varten.

Asiakas vastaa kaikista palautuksen lähetyskuluista. Kulut perustuvat senhetkiseen GLS:n hinnoitteluun. Toimitamme asiakkaalle arvion palautuksen toimituskuluista ennen palautusta.

Kun palautettava tuote on saapunut meille, tarkastamme tuotteen ja hyvitämme sen asiakkaan antamaan tilinumeroon tai PayPal-tilille, todelliset palautuksen toimituskulut vähennettynä.


NOUTAMATON PAKETTI

Matkahuollon tai Postin palvelupisteeseen tilaamasi lähetys tulee noutaa palveluntarjoajan säilytysajan puitteissa (useimmiten 7 vrk). Paketin noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen peruutus. Tämä koskee myös kotiinkuljetuksia. Sinun tulee ensin vastaanottaa paketti ja sen jälkeen toimia palautusehtojemme mukaan. Noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.


TUOTTEIDEN SAATAVUUS

Toimitamme tilauksesi nopeasti, kun tilaamasi tuotteen varastotilanne on "Varastossa" missä tahansa kolmesta varastostamme (Helsingin myymälä, Turun myymälä tai Tukkuvarasto).

Jos tuotteen varastotilanne on "Kysy saatavuus", tuotetta on tulossa tai se on tilapäisesti loppunut. Voit silti tilata tuotteen ja toimitamme sen heti tavaran tultua varastoon. Jos haluat tarkempaa tietoa toimitusajoista, ota yhteys asiakaspalveluumme.

Musamaailman verkkokaupan tuotesivuilta löydät kaikkien edustamiemme valmistajien lähes kaikki mallit. Joitakin tuotteita ei kuitenkaan aina löydy heti varastosta. Mikäli tilaat tuotteen, jota ei löydy heti varastosta, otamme sinuun yhteyttä ja ilmoitamme kyseisen tuotteen toimitusajan. Jos toimitusaika on mielestäsi liian pitkä, ehdotamme sinulle vastaavaa tuotetta. Esimerkiksi tietyt kitarat ovat ns. tehdastilausmalleja. Mittatilauksena tehtävien ESP Custom Shop -kitaroiden ja -bassojen toimitusaika saattaa olla yli 6 kk tilauspäivästä.


TILAUSRAJOITUKSET

Mikäli asut EU:n tai Skandinavian ulkopuolella ja haluat tilata tuotteitamme, ota yhteys asiakaspalveluumme. Ilmoitetut hinnat toimituksille koskevat lähetyksiä Suomessa, Manner-Euroopassa ja Skandinaviassa, lähetyshinnat muihin maihin lasketaan tapauskohtaisesti.


OSTOT KLARNA-RAHOITUSSOPIMUKSELLA

Klarna-maksutavalla tilatut tuotteet toimitetaan vain Klarna-sopimuksen tehneen henkilön tiedoilla tämän osoitteeseen. Huomioithan, että Klarna ei hyväksy toista toimitusosoitetta tai toisen henkilön osoitetta Klarnalla maksettuhin tilauksiin. Klarna-maksutavalla tilatut tuotteet toimitetaan sopimuksessa antamasi laskutusosoitteen perusteella.

Klarna-maksutavalla tilattujen tuotteiden nouto: Tavarat luovutetaan ainoastaan Klarna-sopimuksen tehneelle henkilölle. Henkilöllisyys on todistettava noudettaessa. Klarna-tilausten noudossa ei hyväksytä valtakirjaa.

Perimme Klarna Lasku ("Maksa myöhemmin") -maksutavan käytöstä laskutuslisän 3,95 €.


TIETOSUOJA & TURVALLISUUS

Musamaailman verkkokaupasta ostaminen on turvallista ja luotettavaa:

Tilauksen yhteydessä antamasi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia. Toimimme henkilötietolain sekä EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti. Emme luovuta tietojasi ulkopuolisille ilman suostumustasi, ellei sinun ja Musamaailma Oy:n välisen sopimuksen täytäntöönpano tai siitä johtuvat lakisääteiset velvoitteet edellytä sitä. Voit lukea lisää asiasta tietosuojaselosteestamme.

Lue tietosuojaseloste »

Käytämme vain tunnettujen, luotettavien yhteistyökumppaneiden ratkaisuja maksuliikenteen välityksessä, kuljetuspalveluissa sekä verkkokaupassamme.


ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautusehtojen mukaisesti. Jos tuote on vioittunut toimituksen aikana, tulee asiasta tehdä viipymättä reklamaatio kuljetuksen suorittaneeseen tahoon ja olla sen jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme.